Wzmacnianie kostek – ćwiczenia

A właściwie wzmacnianie stawu skokowego. “Mocne kostki” to nasz najlepszy baletowy przyjaciel i konieczność przy stawaniu na pointach. Tylko wtedy, kiedy nasz staw jest stabilny, możemy czuć się bezpiecznie. Dzisiaj moje sposoby jak z nim walczyć!

Po czym poznać, że nasze kostki są słabe? Najlepiej widać to wtedy, kiedy stoimy na półpalcach – jeżeli kostka ucieka przód/tył, a stopa schodzi na małe palce, czujemy się niestabilne, to znak, że dobrze tą partie wzmocnić.

Do ćwiczeń potrzebujemy gumy (średnia twardość) i klocka.


Zaczynamy od klasyki, czyli wspięcia na palce. Klocek ustawiamy pod przednią częścią stopy, piętą staramy się dotknąć ziemi. Następie przez proste kolana wspinamy się na palce i delikatnym, kontrolowanym ruchem schodzimy do pozycji 1.

Ćwiczenie 2

Gumę ustawiamy pod przednią częścią stopy i naciągamy do flex. Pod oporem gumy, schodzimy do pozycji półpalców (praca w stawie przód-tył z oporem od góry). Powtarzamy 15 razy na każdą stopę.

Ćwiczenie 3

Gumę przywiązujemy do czegoś stabilnego (np. podstawa drążka), pod wolną część wkładamy stopę w pozycji półpalców, a oporem gumy przechodzimy do pozycji flex. Powtarzamy 15 razy. (ruch w stawie przód tył, opór od dołu)

Ćwiczenie 4

Gumę nadal zostawiamy na czymś stabilnym, stopę wkładamy w wolną część, tak aby stopa była w naturalnym położeniu z tendencja do wewnątrz. Pod oporem gumy odwodzimy stopę na zewnątrz. Powtarzamy 15 razy na każdą nogę.
Te ćwiczenia sprawdzają świetnie sprawdzą się też jako rozgrzewka dla stóp przed lekcją.

 

 

Mogą Ci się również spodobać...

2 Komentarzy

  1. moim zdaniem says:

    Muszę w końcu zainwestować w tę gumę do ćwiczeń bo jakos wydaje mi się że te zwykłe ćwiczenia flex point nie pomagają mi tak jak bym chciała :/
    Pozdrawiam,
    Kasia

    1. Excel says:

      Polecam, bo zawsze to extra obciążenie dla stawów i lepsze/szybsze wyrobienie.
      Ja moją kupiłam w sklepie Auchan za ok.10 ziko w dziale sportowym. Dobra jak na początek 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *