Wzmacnianie kostek – ćwiczenia

28 lutego 2019

A właściwie wzmacnianie stawu skokowego. „Mocne kostki” to nasz najlepszy baletowy przyjaciel i konieczność przy stawaniu na pointach. Tylko wtedy, kiedy nasz staw jest stabilny, możemy czuć się bezpiecznie. Dzisiaj moje sposoby jak z nim walczyć!

Po czym poznać, że nasze kostki są słabe? Najlepiej widać to wtedy, kiedy stoimy na półpalcach – jeżeli kostka ucieka przód/tył, a stopa schodzi na małe palce, czujemy się niestabilne, to znak, że dobrze tą partie wzmocnić.

Do ćwiczeń potrzebujemy gumy (średnia twardość) i klocka.


Zaczynamy od klasyki, czyli wspięcia na palce. Klocek ustawiamy pod przednią częścią stopy, piętą staramy się dotknąć ziemi. Następie przez proste kolana wspinamy się na palce i delikatnym, kontrolowanym ruchem schodzimy do pozycji 1.

Ćwiczenie 2

Gumę ustawiamy pod przednią częścią stopy i naciągamy do flex. Pod oporem gumy, schodzimy do pozycji półpalców (praca w stawie przód-tył z oporem od góry). Powtarzamy 15 razy na każdą stopę.

Ćwiczenie 3

Gumę przywiązujemy do czegoś stabilnego (np. podstawa drążka), pod wolną część wkładamy stopę w pozycji półpalców, a oporem gumy przechodzimy do pozycji flex. Powtarzamy 15 razy. (ruch w stawie przód tył, opór od dołu)

Ćwiczenie 4

Gumę nadal zostawiamy na czymś stabilnym, stopę wkładamy w wolną część, tak aby stopa była w naturalnym położeniu z tendencja do wewnątrz. Pod oporem gumy odwodzimy stopę na zewnątrz. Powtarzamy 15 razy na każdą nogę.
Te ćwiczenia sprawdzają świetnie sprawdzą się też jako rozgrzewka dla stóp przed lekcją.

 

 

  • moim zdaniem

    Muszę w końcu zainwestować w tę gumę do ćwiczeń bo jakos wydaje mi się że te zwykłe ćwiczenia flex point nie pomagają mi tak jak bym chciała :/
    Pozdrawiam,
    Kasia

    • Excel

      Polecam, bo zawsze to extra obciążenie dla stawów i lepsze/szybsze wyrobienie.
      Ja moją kupiłam w sklepie Auchan za ok.10 ziko w dziale sportowym. Dobra jak na początek 🙂