Fast Food – wersja fit.

27 stycznia 2015

Tak wiem wiem, będę się za to smażyć w piekle. Byłam kiedyś zdeklarowaną fanką fast foodów. Było to w młodości, chociaż nadal chrupiąca panierka nie raz śni mi się po nocach….

Niestety od dawna jestem mądrą dziewczynką i w fast foodach bywam tylko po kawę. Kawę jestem w stanie wypić z każdego źródła, o ile jest w miarę legalne i niespecjalnie skażone . Nie jestem szczególnie wymagająca. Uwielbiam kawę.

Ostatnio znowu naszła mnie nieszcząca umysł ochotą na fast food. W swojej dzielności postanowiłam ogarnąć własną wersje, która smakuje równie dobrze, a nie wpędzi mnie w zawał serca przed 30stką. Oto ona:

Kurczak

Składniki:

– 2 filety z kurczaka

– 1 białko jaja

– 1 łyżka jogurtu naturalnego

– szklanka płatków kukurydzianych (najlepiej eko lub z dobrym składem)

– przyprawy : zioła prowansalskie, chilli, oregano lub inne.

Przepis:

– Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni

– Kurczaka rozbijamy i dzielimy na 4 części

– Białko mieszamy z jogurtem i przyprawami, płatki rozdrabniamy

– Kurczaka dokładnie obtaczamy najpierw w białku z jogurtem, potem w płatach i wkładamy do piekarnika na grill  na 20 – 30min, aż będzie chrupiące.

Frytki

Składniki:

– 1 duży batat

– 3 łyżki oliwy z oliwek

– zioła prowansalskie, kurkuma, carry, oregano, słodka papryka

Batata kroimy na frytki, pozostałe składniki mieszamy. Obtaczamy słodkiego ziemniaka w marynacie i wkładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Najlepiej na półkę niżej/wyżej niż kurczak. Pieczemy przez 20-30min w temperaturze 200 stopni.

Sałatka

Składniki:

– mała czerwona kapusta

– 3 łyżki jogurtu

– 1 łyżka oliwy z oliwek

– 2 łyżeczki musztardy

– 2 łyżeczki miodu

Przepis:

– Kapustę szatkujemy, w osobnej miseczce mieszamy pozostałe składniki. Oblewamy kapustę sosem, dokładnie mieszając.

A Wy? Macie pomysły na zdrowe odpowiedniki niezdrowego jedzenia? 🙂

DSC_4336-Edit

  • Muszę tych batatów w końcu spróbować. Od kilku miesięcy chodzą za mną frytki… 😀