Body Ballet – fitness dla wymagających

22 czerwca 2017

W erze bycia fit i dbania o siebie, ciągle jest banda tych dziwnych, którzy na siłowni czują się dość nieswojo, fitnessu nie lubią, a joga ich nudzi. Nadal można zaleźć grupę, która owszem, chcą zadbać o formę, ale szukają w tym spokoju, elegancji i szykownego elementu. To właśnie dla nich powstał Body Ballet.

Kto zaczął.

Prekursorką wprowadzeni baletowych pas w trening, który ma nam to i owo podnieść i ujędrnić, była znana już z przygotowań Natalie Portman do „Czarnego Łabędzia” Mary Helen Bowers. Rozkręciła temat swoim DVD „Ballet Beautiful”, na którym z gracją i bez kropli potu wykonuje ćwiczenia wzmacniające, rozciągające czy cardio. Nie wiem jak jej się to udaje, bo mnie się w połowie wydaje że umrę, a po zakończeniu żałuje, że w połowie nie umarłam. Trzeba jej przyznać, że program jest cholernie skuteczny – zakochały się w nim nawet modelki Victoria’s Secret z Mirandą Kerr na czele. Nie wiem jaki te ćwiczenia miały wpływ na jej późniejsze poderwanie i poślubienie młodego właściciela Snapchata, ale podejrzewam, że ogromny. Tak czy siak warto spróbować.

O co w tym chodzi:

Body Ballet wykorzystuje baletowe kroki i pozycje do wyrzeźbienie i poprawienia naszej sylwetki. Cały trening odbywa się przy relaksujących dźwiękach muzyki klasycznej, ale nie jest typową lekcją baletu. Część ćwiczeń dobywa się przy drążku, część na matach lub w pozycji stojącej. Ćwiczenia koncentrują się głownie na rzeźbieniu ciała, wzmacnianiu wszystkich partii mięśniowych, wysmukleniu sylwetki oraz zgubieniu nadprogramowych kilogramów.

 

A co, jeżeli nie masz nic wspólnego z baletem?

To nic! Oczywiście na zajęciach będzie wprowadzane baletowe nazewnictwo, ale spokojnie wykonasz wszystkie ćwiczenia bez ich znajomości. Na pewno wyjdziesz zmęczony na po klasycznym fitnessie, czy kilku godzinach na siłowni. Szybko zobaczysz dodatkowe plusy, które ominęły by Cię na klasycznym treningu – Twoje ciało się wysmukli, postawa wyprostuje, będziesz poruszać się w bardziej elegancki sposób, którego tak bardzo zazdrości się baletnicą.

Taki trening jest świetnym rozwiązaniem dla osób które nie były wcześniej aktywne fizycznie – wzmacniamy mięśnie pleców i szyi, które często są przeciążane przez długie siedzenie za biurkiem. Dodatkowe plusy odnotują mięśnie nóg, brzucha czy pośladków. Ogólnie łatwo się tutaj rozruszać.

Taki trening można potraktować jako świetny zestaw uzupełniający dla innych form ruchu – siłowni, biegania czy tańca na rurze. Body Ballet uelastyczni ciało i pozwoli w pełni korzystać z jego możliwości.

Co z osobami które tańczą?

Po kilku miesiącach kiedy uzupełniłam moje lekcje zajęciami z body baletu, cieżko mi sobie wyobrazić rezygnację z tej formy ruchu. Dzięki wykorzystaniu baletowych pas w ćwiczeniach wzmacniający, ciało świetnie poprawia swoje osiągi na lekcjach – ćwiczmy dokładnie te mięśnie które są nam potrzebne na sali baletowej, czego często nie daje nam zwykły fitness czy siłownia. Potem aż miło stanąć przy drążku.

 

Czy warto ?
Myślę że Body Ballet przypadnie do gustu wszystkim tym, którzy nie czują się zbyt pewnie w klubie fitness, a chcą zadbać o swoje zdrowie i sylwetkę. No i jeszcze raz przypominam – Miranda Kerr to ćwiczy…

 

 

  • Zuzia

    Polecasz może jakieś miejsce oferujące takie zajęcia w Warszawie ? 🙂

  • O takim sporcie jeszcze nie słyszałam ale wydaje się bardzo interesujący 🙂

  • Gosc

    Czy w tych zajęciach mogą brać udział mężczyźni ?

  • ♫✌

    Czy nadwaga jest przeszkodą w trenowaniu baletu? Mam 19 lat i zawsze myślałam że jestem już na to za stara ale idę na studia do większego miasta i z chęcią spróbowałabym swoich sił 😉 Czy nie będę wyglądać jak mamut? Dziękuję za motywację 😀

  • Mgdamulidia

    Ja piszę apropo szkoły baletowej dla dorosłych to jest zwykła szkoła tańca po której dostaje się dyplom czy dokańcza się np do klasy ogólnokształcącej szkoły baletowej jak to wygląda i ile trwa taki kurs a i czy wogule dostaje się dyplom czy to tylko jest dla rozrywki a i tak trzeba robić osobny kurs ???? Proszę o odpowiedź 😊😊😊

  • Agnes

    Czy można to ćwiczyć w domu?